Ulubiony cytat (motto?)


My brother has the brain of a scientist or a philosopher,
yet he elects to be a detective: what might we deduce about his heart?
- Mycroft Holmes

czwartek, 26 czerwca 2014

Jerzy Pilch "Pod Mocnym Aniołem"...


... czyta Andrzej Grabowski. Bo właśnie pod tą postacią miałem przyjemność zapoznać się z tą książką. Jest to zdobywczyni nagrody Nike w 2001 roku co dla mnie zwykle jest antyreklamą, ze względu na mój brak sympatii dla tamtego środowiska, jednakże tym razem obawa była absolutnie nieuzasadniona.
"Pod Mocnym Aniołem" to dobra książka, oczywiście czuć, że jest Pilcha, gdyż jest perfekcyjna w formie, a puściutka w treści. Niestety Pilch mimo, że jest świetnym rzemieślnikiem to nie ma nic do przekazania, przynajmniej w moim odczuciu. Ogólnie rzecz biorąc "Pod Mocnym Aniołem" jest o piciu, a szerzej o nałogu w ogóle. Sam miałem niejakie kłopoty z alkoholem kilka lat temu (raczej chodziło o częstotliwość niż o ilość), więc trochę rozumiałem głównych bohaterów. Słuchało się tej książki bardzo przyjemnie, chociaż, tak jak wspomniałem, nie wyciągnąłem z niej jakiś ciekawszych myśli. Teraz ostrze sobie zęby na jej ekranizacje, gra tam główną rolę mój ulubiony aktor, postaram się Was uraczyć recenzją już wkrótce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...