Ulubiony cytat (motto?)


My brother has the brain of a scientist or a philosopher,
yet he elects to be a detective: what might we deduce about his heart?
- Mycroft Holmes

środa, 2 lipca 2014

Kreatywne marnowanie czasu: Planszówki ("Gra o Tron")

Post o szeroko pojętych grach planszowych postanowiłem podzielić na dwie części - jeden będzie opowiadał o planszówkach, drugi o karciankach. Zapraszam do pierwszej części w której przedstawie "Grę o Tron" od której zaczęła się moja przygoda z grami planszowymi.
Oczywiście mam tu na myśli gry planszowe dla bardziej dorosłych graczy, nie dziecięce zabawy jak "Monopol" czy inny "Chińczyk". Z tego co pamiętam jakoś z rok temu, W. namówił mnie na przyjście na spotkanie na którym grano w planszówkowego "GoTa", zagrałem i od tamtego momentu zakochałem się w planszówkach, stało się to moim nowym hobby. Z tego co gdzieś wyczytałem najbardziej popularne są gry planszowe w Niemczech, przypada po kilka sztuk na jednego obywatela, a więc liczy się to w milionach egzemplarzy, naprawdę niesamowite. Gry są najróżniejsze, takie jak "Dixit" czy "Świat Dysku". Grałem może w tuzin gier planszowych, a są ich tysiące, więc przede mną jeszcze długa droga. Wracając do "Gry o Tron" jest to gra na 6 osób (aczkolwiek są też wersje w których może grać ich więcej), typu strategicznego, rozgrywka trwa kilka tur podczas którego przesuwamy swoje armie (kawaleria, piechota, łodzie i machiny oblężnicze) po całym Westeros. Moim zdaniem definitywnie warto spróbować w nią zagrać, nie wiem czy na początku swojej drogi planszówkowej, ale jest to pozycja której nie należy przegapić. Jeśli jesteś z Warszawy wpadnij w czwartek wieczór do Paradox Cafe, na pewno ktoś będzie grał!

Podsumowanie:
Nazwa gry:""Gra o Tron: gra planszowa"
Grywalna ilość graczy: 4-10
Minimalny wiek graczy:  +14
Średni czas gry: 2-3 godziny
Koszt rozpoczęcia zabawy: 200 złotych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...