Ulubiony cytat (motto?)


My brother has the brain of a scientist or a philosopher,
yet he elects to be a detective: what might we deduce about his heart?
- Mycroft Holmes

poniedziałek, 7 lipca 2014

Gry które musisz zobaczyć - "The Walking Dead"

Wspomniałem już o doskonałym "The Wolf Among Us" tego samego studia. Teraz pora na grę chronologicznie wcześniejszą, pod tytułem "The Walking Dead". Wyszły jak dotąd 2 sezony i DLC, czyli swoisty "TWD 1.5", gra pomiędzy jednym, a drugim sezonem. Zapraszam do przeczytania mojej krótkiej recenzji.

Nie mam bladego pojęcia kto mi tą grę polecił, na jakiej zasadzie udało mi się sięgnąć po ten tytuł, ale jestem bardzo wdzięczny osobie, która to zrobiła. Fabuła tej gry oparta jest (podobnie jak "The Wolf Among Us") na podstawie bestsellerowego komiksu, na podstawie które powstał też serial, którego nie oglądałem. Zombie ("Szwędacze" w mowie z uniwersum tej gry) nie są moim specjalnie ulubionym antagonistą w grach, więc ledwo mogłem znieść te bezmózgie trupy, ale sama historia wynagradza cierpienie podczas walki z takimi przeciwnikami w 100%. Tak jak przed sekundą wspomniałem, historia to najmocniejszy element tej historii. Opowiada ona o próbie przeżycia w post apokaliptycznym świecie wykładowcy historii, czarnoskórego Lee i jego podopiecznej, bodajże jedenastoletniej Clementine. Bardzo przyjemne jest to, że film wyłamuje się z stereotypu czarnoskórego tępego osiłka, Lee jest intelektualistą, aczkolwiek jak możemy się dowiedzieć już z traileru, został aresztowany i osądzony za zabicie kochanka swojej żony. Historia jest mocna i zdecydowanie zapada w pamięć, często musimy podejmować trudne, moralnie dwuznaczne decyzje i to jedna z niewielu gier na których zakończeniu się bardzo, ale to bardzo silnie wzruszyłem. Oprawa muzyczna, z tego co pamiętam nie przeszkadza, ani nie zapada w pamięć, poza finalną piosenką, która jest świetna.Grafika jest ta sama jak w "Wilku Pośród Nas" ale dla mnie to plus, gdyż gra chodzi również na słabszych komputerach.
Ach no i spolszczenie! Ekipa z GrajPoPolsku wykonała (i wykonuje) wspaniałą, bezinteresowną pracę, spolszczając m.in. gry ze stajni Telltale Games.

Wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP/Vista/7
No i tradycyjnie trailer:

A tutaj grę możesz kupić!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...