Ulubiony cytat (motto?)


My brother has the brain of a scientist or a philosopher,
yet he elects to be a detective: what might we deduce about his heart?
- Mycroft Holmes

sobota, 20 września 2014

Cykl "Baśnie", trzy powieści graficzne lub (jak wolicie) komiksy

Achhh.... Cóż to była za uczta dla oczu i mózgu, te trzy powieści graficzne, które niedawno przeczytałem. Były to "Baśnie z 1001 Nocy Królewny Śnieżki", "Baśnie, tom 2: Folwark Zwierzęcy" i Baśnie, tom 3: Kroniki Miłosne". Jak już mówiłem uwielbiam to uniwersum, świat "The Walking Dead" też był niezły, ale dopiero Baśniogród mnie uwiódł. Już zabieram się za pisanie jak wyglądały te kolejne tomy, co mi się w nich podobało, a co nie za bardzo. Zapraszam do czytania!



 "Baśnie z 1001 nocy Królewny Śnieżki" to po prostu zmodyfikowana wersja najsłynniejszych bajek arabskich, taki dodatek do samego cyklu "Baśnie", a właściwie prolog, opowiadający o tym jak szeryf Bigby stał się Wielkim Złym Wilkiem, co łączyło Śnieżkę i krasnoludki i tak dalej i tym podobne.
"Folwark Zwierzęcy" to wariacja na temat Orwella, nie byłem tym tomem jakoś specjalnie zachwycony, ale nie był on również najgorszy. Ot takie lekko powyżej przeciętnej. Za to "Kroniki Miłosne"! Czyli zbiór krótkich historii, które się toczyły wokół miłości. To było po prostu doskonałe, nie mówię tutaj o samej kresce, ale o pomyśle na historie i jej realizacji. Przeczytałem z zapartym tchem, sama przyjemność. No i to zakończenie! Zupełnie się tego nie spodziewałem, już nie mogę się doczekać, co się stanie w tomie 4, ale chwilowo pustki w portfelu sprawiają, że nie mogę go sobie sprawić...
No i na zakończenie rzecz, która mi się nie podoba. Bigby! Jego postać w grze wyglądała świetnie, vide:
 
Za to w komiksie dostajemy kogoś takiego:
( i tak wybrałem jeden z lepszych obrazków). Nie tak ma pan wyglądać szeryfie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...