Ulubiony cytat (motto?)


My brother has the brain of a scientist or a philosopher,
yet he elects to be a detective: what might we deduce about his heart?
- Mycroft Holmes

piątek, 1 maja 2015

"Pająk" - bardzo, bardzo dobry film

Ostatnio obejrzałem, polecony mi przez A., film "Pająk". To był kawał dobrego kina. Specjalnie dla Was napisałem tą krótką recenzje, którą zaraz przedstawię.

Film zaczyna się w sposób na tyle konfundujący, że od razu przykuł moją uwagę i utrzymał przez ponad pół godziny. Potem był odrobinę słabszy, ale końcówka wszystko wynagrodziła. "Pająk" opowiada historię mężczyzny, który jest chory psychicznie, najprawdopodobniej na schizofrenie i przyjeżdża w rodzinne strony do jakiegoś ośrodka dla osób chorych i tam przebywa, przypominając sobie różne momenty z dzieciństwa. Właśnie, choroba psychiczna - dawno już nie widziałem tak dobrze odwzorowanego rozpadu osobowości. Ralph Fiennes mamrocze, nerwowo zerka to tu, to tam, ubiera się w sposób dziwny (trzy, nałożone na siebie koszule), ma nietypowe nawyki, coś tam sobie zapisuje, nie komunikuje się z innymi. Jest to niewątpliwie najlepszy obraz osoby chorej jaki widziałem w kinie - idealnie zbalansowany między totalnym przerysowaniem, a brakiem jakiegokolwiek szaleństwa. Naprawdę rzadko się to spotyka w kinie. No i oczywiście na końcu filmu jest pewien plot twist, którego, mimo, że powiedziano mi, że jakiś twist będzie, się nie domyśliłem.
Polecam gorąco, obejrzyjcie i sami oceńcie i doceńcie!

2 komentarze:

  1. Dominika Szatanik10 maja 2015 06:56

    O, wróciłeś... Miło :)


    Co do samego filmu - kurde, brzmi dobrze. Chyba się zainteresuje, w sumie trochę siedzę w temacie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...