Ulubiony cytat (motto?)


My brother has the brain of a scientist or a philosopher,
yet he elects to be a detective: what might we deduce about his heart?
- Mycroft Holmes

piątek, 17 kwietnia 2015

Recenzja "Śniegu Widmo" Patryka Fijałkowskiego



 Chciałbym przedstawić Wam (z opóźnieniem) recenzję książki, która zrobiła na mnie piorunujące wrażenie, mam na myśli "Śnieg Widmo"





Piotrek biegał w dzieciństwie po zamarzniętej rzece i wpadł tam na stół zastawiony kartami do gry. Wokół, nie wiadomo skąd, grała ciepła, stara muzyka. W popielniczce żarzył się jeszcze czyjś papieros. Już o tym nie pamięta, choć powinien.
Teraz kocha kobietę, której nie potrafi uratować. O tym nie zapomina nigdy. Z każdym dniem jest jej coraz mniej, a on sam zaczyna ją częściej wspominać, niż faktycznie widzieć.
Czy dałem z siebie wszystko? - pyta podczas mdłych, samotnych nocy. Zawsze tak samo. Sylaby są już starte od ciągłego używania, wyrazy sczepione ze sobą tylko na słowo honoru. Próbuje o tym nie myśleć, zasnąć, zignorować, ale wie, że nie może, tak jak tonący człowiek nie może sobie nagle wykształcić skrzeli.
Czy dałem z siebie wszystko? - pyta, pluje sobie tym pytaniem w twarz.
Jeszcze nie. Nie do końca. Gdzieś tam może być rozwiązanie. Szuka go, przemierzając ulice śpiącego miasta. Musi tylko pamiętać, że każdy budynek, każdy znak drogowy, pęknięcie w chodniku, kałuża, ulica, mgła, latarnia, że wszystko może kryć w sobie tajemnicę.

źródło opisu: http://sklep.gwfoksal.pl/snieg-widmo.html
źródło okładki: http://sklep.gwfoksal.pl/snieg-widmo.html
Cytując moją krótką opinie o tej książce: 
Mój Boże, jestem w szoku. Po prostu po przeczytaniu tej książki aż się nie chce wierzyć, że autor napisał ją w liceum, przebija z niej dojrzałość i lekkość pióra. Nie wiem, skąd autor wziął pierwowzór Laury, ale, Panie i Panowie, czapki z głów bo tak przenikliwego opisu alkoholizmu i naprawdę WSZELKICH kwestii z nim związanych nie czytałem już od bardzo, bardzo dawna. Czekam z niecierpliwością...
A teraz trochę dłużej - wchodzę w ten wiek, że ludzie na świecie w moim wieku stawiają pierwsze kroki w tworzeniu różnych dzieł kultury, Jennifer Lawrence, która jest praktycznie w moim wieku dostała Oskara, więc dzieje się, dzieje. Dlatego z tym większym zainteresowaniem  patrzę na narodziny osób z tak dobrym piórem jak Patryk Fijałkowski. Z przyjemnością przeczytam więcej jego książek, a jeśli Wy macie ochotę na coś naprawdę dobrego i jednocześnie "brudnego" to zachęcam Was do przeczytania "Śniegu Widmo".

1 komentarz:

  1. Z ciekawością przeczytałam Twoją recenzję, która przenikneła mnie aż do szpiku Duszy... odkąd jestem emo też aspiruję do wielkosci, w szczególności na scenie niezależnych spektakli EMO... mam nadzieję że kiedyś, stworzę naprawdę wielką Sztukę! Wtedy na pewno wyślę ją do Ciebie aby usłyszeć Twoją recenzję gdyż cenię to jak wiele uwagi poświęcasz Dziełom.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...